Chia pudink s mangovým pyré

Chia pudink

Chia semínková mánie se už rozšířila i do odlehlých koutů republiky, takže jistě všichni víte, že chia semínka jsou „zázračnou superpotravinou“, která vyniká rovnoměrným rozložením základních živin, hromadu vitamínů, minerálů, ale i omega 3 mastných kyselin a antioxidantů. Člověk by skoro nabyl dojmu, že stačí, když bude od rána do večera chroupat tato semínka a tělo tak dostane vše, co potřebuje. My doporučujeme zůstat při zemi a o chia semínka pouze vhodně obohatit zdravý jídelníček. :)

Kromě pokrmů pro diabetiky jsou chia ideální surovinou při redukční dietě, jelikož i při malém množství dobře zasytí. Je to dáno tím, že chia semínka do sebe ráda natahují vodu. Tím zaplní i přes nízkou kalorickou hodnotu váš žaludek a navodí pocit sytosti. Této vlastnosti využijeme i při dnešním receptu, uděláme si chia pudink s mangovým pyré.

Chia pudink je největší klasikou připravovanou z chia semínek. Nejedná se o pudink v pravém slova smyslu, jde pouze o název odvozený z konzistence pokrmu. Já osobně mám chia pudink nejradši v létě. Jednak kvůli tomu, že vychlazený perfektně osvěží, ale i proto, že při přípravě nemusíte nic vařit ani zahřívat, takže se u toho nevaříte ani vy sami. A to je v létě – speciálně letos, kdy máme v bytě i v noci skoro 30 stupňů – opravdu velké plus.

V našem případě volíme mléko kokosové a pyré z manga, ale pudink si můžete připravit i z mléka sójového, mandlového, nebo třeba z klasického kravského. Ovocnou polevu pak můžete připravit z různých druhů ovoce, nebo na pudink jen navrstvit kousky ovoce čerstvého. Někdo také přidává ovesné vločky nebo müsli (na snídani ideál), fantazii se meze nakladou.

Ingredience

  • 50 g chia semínek
  • 400 ml kokosového mléka
  • lžíce medu, javorového sirupu (nebo jiné sladidlo, které máte rádi)
  • zralé mango

Postup přípravy

Chia semínka smícháme s mlékem a sladidlem a alespoň hodinu je necháme nabobtnat v lednici. Já osobně raději semínka smíchám s cca polovinou objemu mléka a až následně, když směs začne houstnout, přidávám další mléko. Ačkoli jsem ten recept připravovala už nespočetněkrát, pořád se nemůžu zbavit pocitu, že semínka neabsorbují všechnu tekutinu a směs bude moc tekutá. A ano, vždycky nakonec přidám i poslední část mléka a směs je ideálně hustá, takže se nemusíte smíchat všechno hned na začátku.

Mango oloupeme, odstraníme pecku, rozkrájíme na menší kousky a ponorným mixérem rozmixujeme na pyré, dle zralosti manga zhodnotíme konzistenci, pokud je pyré hodně husté, můžeme naředit lžicí vody.

Po cca hodině, kdy semínka „nasákla“, rozdělíme směs chia a mléka do čtyř pohárků (nebo tří, či pěti dle velikosti) a navrch nalijeme mangové pyré. Ideálně necháme v lednici přes noc odpočívat, aby pudink ještě zatuhl, pokud ale máte chuť, můžete jíst ihned. 😊

A ano, je to opravu tak jednoduché, jak to zní!

Chia pudink

 

Přidat komentář

Tvůj e-mail nebude zveřejněn. Povinná pole jsou označena *


Pošlete nám svůj výtvor. :)
Prosíme ve formátu PNG či JPG a max. 10 MB

Mohlo by se Ti líbit