Fit cheesecake

Fitness cheesecake

Receptů na cheesecake už na blogu máme několik, u většiny je spodek cheesecaku ze sušenek, které jsou hodně sladké. Jelikož se v poslední době se snažíme jíst v rozumných mezích zdravěji, hledala jsem alternativu, čím sušenky nahradit. Nakonec jsem zvolila korpus, kde je místo sušenek použita mandlová mouka (jemně rozemleté mandle). Mandle jsou sice tučné, ale obsahují převážně nenasycené mastné kyseliny, které tělu prospívají mnohem více než ty nasycené. Tvarohovou náplň jsem nedělala klasicky z tučného cream cheese, ale použila jsem tvaroh. Na polevě jsem nám dopřála, jelikož je z vysokoprocentní zakysané smetany. Pokud chcete dezert co nejméně kalorický, vrchní vrstvu si tedy odpusťte. Doporučuju ji tam ale nechat, je to pak mnohem lepší, jak už to tak bývá… 😊

Fitness cheesecake

Ingredience:

  • 50 g másla
  • 100 g mandlové mouky (jemně rozemletých mandlí, můžete si vyrobit i doma)
  • 2 tvarohy (použila jsem odtučněný a polotučný, ale záleží na vás, s tučnějším bude cheesecake více krémový)
  • 2 vejce
  • 4 lžíce javorového sirupu (nebo rýžový, agávový, případně cukr)
  • 150 g zakysané smetany s vysokým % tuku (ideálně 20, stačí ale i 16 nebo 18)
  • ovoce na ozdobu

Postup:

Formu na dort si vespod vyložíme pečícím papírem. Buď můžeme vystřihnout kruh, který do formy vložíme, nebo prostě papír položíme na spodní část formy a uzavřeme okolní stěnu tak, aby papír vespod držel. Boky formy vymažeme máslem a vysypeme mandlovou moukou.

Máslo necháme rozehřát v hrnci nebo mikrovlnné troubě. Do tekutého másla vsypeme ořechovou mouku a lžicí zpracujeme „těsto“. Tuto hmotu natlačíme do připravené formy tak, aby byla mandlová vrstva na všech místech stejně silná a vložíme do trouby rozehřáté na 170 stupňů na 10 minut.

Zatímco se korpus peče, připravíme si náplň – jemně rozšleháme vejce, stačí ruční metlou. Následně zašleháme i tvaroh a 3 lžíce javorového sirupu.

Po 10 ti minutách troubu ztlumíme na 160 stupňů, na korpus nalijeme tvarohový krém a dáme dopéct do trouby na dalších 40 minut.

Po 40 minutách opatrně vytáhneme cheesecake z trouby, může být ještě lehce tekutý, necháme ho vychladnout a potom dáme chladit do lednice.

Na vychlazený cheesecake si připravíme polevu ze zakysané smetany a lžíce javorového sirupu. Tyto dvě ingredience smícháme a rozetřeme po vršku dortu. Navrch poklademe ovoce. Následně doporučuji ještě alespoň půlhodinky chladit, aby se vrstva zakysané smetany zafixovala.

Fitness cheesecake

A můžeme podávat!

 

Přidat komentář

Tvůj e-mail nebude zveřejněn. Povinná pole jsou označena *

Mohlo by se Ti líbit